Een verbetervoorstel procedure is een concreet voorstel hoe de ISO 9001 bij ons op de werkvloer wordt toegepast. De ISO9001 heeft ons inzicht gegeven dat wanneer je iets al langere tijd op een bepaalde manier doet, dat dat niet wil zeggen dat het de beste aanpak is.
Door ISO 9001 zijn juist meer medewerkers zich bewust geworden van overbodige handelingen. Hoe kan een procedure korter en dus efficiënter? Iemand die alleen regelmatig met een bepaalde handeling te maken heeft, kan die het beste verbeteren. Veranderingen vinden veel mensen niet fijn, maar wanneer iemand er zelf mee komt, is de commitment om het anders te gaan doen wel veel groter.
Dus hebben wij ‘de Verbetervoorstel procedure’. Als iemand in zijn eigen takenpakket en aanpak ruimte ziet voor verbetering wordt dat niet alleen aangekaart, maar ook een verbetervoorstel bedacht. Dit wordt dan in het MT besproken. Gaat iedereen akkoord, dan wordt het organisatiebreed toegepast.
Heel specifiek kan ik jullie vertellen dat wij hierdoor de klantenmappenstructuur hebben veranderd. De digitale klantenmappen van GKS ICT Solutions, WiFi4ALL en Adhetec zagen er echt anders uit. Terwijl je door de structuur van de Adhetec mappen veel sneller de juiste informatie gevonden had. Nu zijn alle klantenmappen gelijk. De projectmap naam begint nu bijvoorbeeld met het projectnummer gevolgd door de locatie en/of klantnaam. En de ticketnummers zijn nu zichtbaar in de mapnamen van desbetreffende documentatie. Dat scheelt onnodig zoeken.
Het verbetervoorstel kwam vanuit de administratie van WiFi44ALL, maar iedereen zag er het voordeel van in, dus nu is het organisatiebreed doorgevoerd.
Wilt u weten hoe onze zusteronderneming, GKS ICT Solutions, de ISO 9001 toepast? Lees dan hier verder. En de ervaring van Adhetec leest u hier.